Moon School

[MOON-SCHOOL.blog.cz] | Jaja | od 4. 8. 2011 | Návštěvní knihy

Měsíční škola, akademie upírů, kde se mladí pijáci krve učí, jak se ubránit a bojovat s vlkodlaky.

První dojmy & přehlednost

>Zajímavý černobílý vzhled s velice vysokou hlavičkou napoprvé zaujme všechny příznivce subžánrů goth. Velkým mínusem je však mizerný kontrast. Tmavě červené (a navíc drobnější) písmo se na tmavé šedé zkrátka nedá číst. Já vím, že je to barva upírů a krve, taky netvrdím, že to by špatný nápad, image je přece důležitá, jenže tady bych doporučovala jednoznačně změnu. Špatná čitelnost odrazuje návštěvníky od čtení, jak je pak chcete nalákat přímo do hry?
Sloupek je drobek zbytečně “roztahaný” a při tom obsahuje poměrně malé písmo.Vřele doporučuji o něco zvětšit.
Profesoři jsou rozděleni podle toho, co vyučují, takto se to velice dobře dohledává. I fakulty konečně ožily a odkaz na ně funguje. Obrázky ale doporučuji ukládat jako png, ne gif (rozrývá okraj a podporuje málo barev). Rozdělení studentů podle kolejí je nejspíše logické, ačkoli by se stejně dobře daly studenti rozlišit pouze barvami. Jinak ale dobré řešení.
Z více subjektivního pohledu mě bodají do očí náhodná anglická slova. Slovenština je přitom považována za jeden z nejhezčích jazyků. Osobně bych klidně uvítala, kdybych se namísto o “school history” dočetla jednoduše o historii školy, a tak dále. Angličtina je samozřejmě moderní, ne každý jí však rozumí. U RPG her bych se zrovna raději vyvarovala těchto trendů, protože i bez nich je terminologie hraní pro úplné nováčky poměrně složitá kvůli mnoha anglickým výrazům a zkratkám.

Téma & originalita

Moon School má velikou nevýhodu, pohybuje se v tématu, na které už bylo založeno několik úspěšných her. Na takovém poli je značně obtížné prorazit. Navíc pouze akademický žánr bez vyššího herního cíle na atraktivitě také nepřidává. Jednoznačně by to chtělo promyslet ozvláštnění, jedinečné reálie a zvláštnůstky, které by zaryté fanoušky Twilightu a jiných upírských záležitostí přitáhly právě k vám.Uvidíte, že jen originálnější pojetí úplně změní náhled náhodného návštěvníka, který může být otráven tím, na kolik prašivých upírských RPG naráží. Nicméně beru v potaz, že škola je stále v začátcích. Změny do budoucna ale jistě promyslete, inspirujte se i v jiných žánrech, většina čistě akademických RPG má totiž krátkou životnost.

Aktivita & motivace

Autoři se jistě snaží ze všech sil, ovšem jak už jsem podotkla, konkurence je v tomto směru velká. Vše by se dalo zvrátit jedinou geniální myšlenku, která by podpořila motivaci. Mějte něco, co jiná upíří RPG nemají! Můžete vyzkoušet ankety, abyste zjistili, co hráči očekávají, a udělejte kompromis mezi klasickým a neotřelým. Od posledního hodnocení jste sehnali dostatek studentů, to je moc dobře, ale je třeba umět je také motivovat k tomu, aby zůstali a neodešli po měsíci. Jen vzájemná rivalita fakult by nemusela stačit.

Bylo nebylo…

Prastará univerzita odnedávna učila mladé upíry způsobům, jak se ubránit vlkodlakům. Po mnohá staletí upadala, ale nyní, s novou ředitelkou, se upírům opět stmívá na lepší noci. Registrujete se jako student jedné ze čtyř kolejí či profesor.

Ortel

Moon School je pěkná hra založená na často užívaném školním systému. Velmi pěkné je v menu viditelně udávané počasí a chystané akce. Pokud by se autorka chystala k nějakým vylepšením, osobně doporučuji začít právě u vytknutého designu. Možná jen změna barev (apropo čitelnosti) by z Moon School hned udělala přitažlivější hru, než se pustí do dalších, jistě barvitých dobrodružství a zajímavého dění, které studenty i profesory očekává.

Hodnocení hráčů
[Celkem: 0 Průměr: 0]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post comment