Adorian University
[ADORIAN-UNIVERSITY.blog.cz] | Karol, Railen | od 23. 6. 2012 | Návštěvní knihy
Další ze školních fantastických zasazení se odlišuje temnou ponurou atmosférou. Souvisí totiž úzce s příběhy o Smrti, Osudu a dušemi v přesýpacích hodinách…
Hnědý design s bílými prvky rozhodně zaujme mezi všemi blogovými RPG. Působí sympaticky a jistě naláká nejednoho nového hráče, ovšem doporučuju snížit kontrast se symboly na pozadí. Odvádějí opticky pozornost od textu, v průběhu doby to někomu může vadit. Další doporučení zní, zvláštní písmo si nechávejte raději pouze pro nadpisy. Je sice krásné, ale úvodní text, který je důležitý, může pak někomu dělat potíže. Ve větší koncentraci je písmo obtížněji čitelné a navíc se nedá zvětšit ani označit, kdyby se někdo snažil luštit.
Přehlednost je za jedna, ovšem některé odkazy nefungují, jak by měly. U přihlášek tomu rozumím tak, že hra byla dočasně pozastavena, což je škoda, ale podle slov autorek se znovu dočkáme v lednu. Vzhled návštěvních knih je opět velmi sympatický.
Reálie jsou velmi obsáhlé a autorky své hráče s nimi seznamují mírně chaotickým způsobem. Kdo se však zvládne prokousat kvanty textu, objeví originální a nevídaný svět, který zatím mezi českými RPG vyniká. Nejsou v něm typicky upíři ani studenti magie ze čtyř kolejí. Texty jsou sice krásně poetické, ale u každého by naprostí neznalci asi uvítali laičtější informace, než budou obeznámeni s detaily. Sekce “Obchodování s dušemi” či “Rada” jsou skvělým příkladem, kde to vyšlo správně (obecná shrnutí), ale zeptejte se někoho známého, jestli by nepročetl nezastřenýma očima všechny texty. Jistě vám poradí, kde je pro něj orientace obtížnější. S tímto nešvarem se často setkáváme ve hrách, které vznikly čistě na základě něčí fantazie, velká chyba to není, ale pohodlnější zpřístupnění a porozumění hráče – bez příliš dlouhého čtení – je klíčové, aby se vám potenciální hráči nezalekli a neodešli raději k jednodušším RPG.
Registrovaných postav není zase tak málo, a přesto tu dochází k nechvalně známé neaktivitě, se kterou nic neudělá ani snaha adminek dodávat hodiny a akce (Vánoční ples). Herních míst není přehnaně moc, takže v tom to nebude… Chybí totiž motivace. Ani jakkoli dobrý námět není všechno, je třeba dodat hráčům motivaci. Některé školy žáky v zájmu konkurence dělí do kolejí a fakult, jinde se sbírají body. Nabídněte nějaké výhody za sbírání takových bodů, za účasti v hodinách a na akcích. Nebo vymyslete ještě lepší způsob, jak přimět hráče, aby u hry vydrželi. Zajímavý svět to sám o sobě bohužel neudělá. Faktické sbírání “duší” a od nich se odvíjejí moc s jistými záchytnými body, nová hierarchie. To vše, jak to pojmete, by mohlo určitou motivaci stvořit.
Jste dítětem Smrti a vzděláváte se na speciální univerzitě, abyste se mohli stát jedním ze specialistů, kteří budou moci zasahovat do vztahu Života, Smrti a Osudu.
Snaživost je tu bezpochyby znát. Autorky svůj svět propracovaly do detailů, dokonce existují školní noviny. O samotném hraní jen s chválou, narazila jsem téměř bez výjimky na samé skvělé hráče – delší příspěvky s hlavou a patou, kvalitní. Chyba vězí jen v počtech a účasti. Protože utužující akce nepřinášejí kýžený výsledek, lze říci, že Adorian narazil v délce a komplikovanosti svých textů, snad také v tom, že se v poslední době vyrojilo mnoho nových blogových RPG a hráči si mezi nimi neumějí vybrat. Adorian má na to, aby vybočil z nudné řady, adminkám chybí jen vytrvat a poprat se s problémem, s nímž se musejí potýkat všechna začínající RPG – chybějící hráči. Propagujte i na jiných stránkách a nevzdávejte se!